Nieuwe telefooncentrale – Medisch centrum Molenhoek – Heerlen
van Lennepstraat 4 6416EG Heerlen Spoed 045-5415174
Header afbeelding

Terug naar overzicht

Nieuwe telefooncentrale

Nieuwe telefooncentrale

De drukte aan de telefoon is flink toegenomen. Om u nog beter te kunnen helpen stappen we per 28 februari over naar een nieuwe telefooncentrale. Met deze slimme telefooncentrale bieden wij u de mogelijkheid om uw zorgvraag, zoveel mogelijk, zelfstandig af te handelen. Hierdoor is de assistente meer beschikbaar voor dringende klachten. Als beller hoort u meerdere nieuwe keuzes. Het telefoonnummer blijft ongewijzigd.

Als u belt kiest u eerst de taal:

  • Keuze 1 voor Nederlands
  • Keuze 2 voor Engels

Vervolgens hoort u het keuzemenu:

  • Keuze 1: Voor levensbedreigende spoed situaties.
  • Keuze 2: Herhaalrecepten. Spreek 24 uur per dag uw herhaalrecepten in. Haal deze na 2 dagen op bij uw apotheek.
  • Keuze 3: Deze optie hoort u alleen als u met een 06-nummer belt. U ontvangt een SMS bericht met een vragenlijst. Na het invullen van deze vragenlijst krijgt u digitaal advies of wordt u automatisch teruggebeld en met voorrang door de assistente te woord gestaan. De assistente kan vooraf de ingevulde vragenlijst inzien waardoor het gesprek korter duurt.
  • Keuze 4: Assistente. Bij meer dan 4 bellers in de wachtrij krijgt u de optie om teruggebeld te worden. Daarnaast kan de assistente met uw meekijken op afstand via uw mobiele telefoon.
  • Keuze 5: Zorgverleners. Overleg voor (mede)behandelaars.

Onze telefonische bereikbaarheid blijft ongewijzigd tussen:08.00-13.00 uur en 14.30-17.00 uur. Ook de online diensten via uw persoonlijk portaal blijven ongewijzigd.

We begrijpen dat de nieuwe telefooncentrale zowel voor u als voor ons even wennen is. Bedankt voor uw begrip.

New telephone exchange  

The telephone traffic is extremely busy. To help you better, we will be switching to a new telephone exchange as of February 28.
With this smart telephone exchange we offer you the opportunity to handle your care needs independently as much as possible.
This makes the assistant more available for urgent complaints. As a caller you will hear several new choices. The telephone number remains unchanged.

When you call, first choose the language:

  • Choice 1 for Dutch
  • Choice 2 for English

You will then hear the selection menu:

  • Choice 1: In life-threatening emergency situations.
  • Option 2: Prescriptions. Leave your repeat prescriptions 24 hours a day. Collect this from your pharmacy after 2 days.
  • Choice 3: Assistant. If there are more than 4 callers on the line, you will be given the option to be called back.

Our telephone availability remains unchanged between: 8:00 AM – 1:00 PM and 2:30 PM – 5:00 PM. The online services also remain unchanged.

Thank you for your understanding.

Publicatiedatum: 13-02-2024